GOZLEME

voor 13-15 stuks
Ingrediënten:


  • 800 gram Hollandse spinazie,schoon gespoeld
  • 4 uien,gepeld en gesnipperd
  • 100-150 gram Turkse kaas,verkruimeld(desgewenst)
  • zout en peper
  • 1 el peperpuree
  • gemalen peper
  • 5 el olijfolie

Voor het deeg:

  • 500 gram bloem
  • 250-300 ml lauw water
  • 7 gram instant gist
  • zout

extra:

  • pizzapan of anti-aanbaklaagpan
  • zonnebloemolie
  • deegroller
  • bloem
  • keukenkwast

Bereidingswijze:

  1. Kook de spinazie in het water en giet het af in een vergiet(niet te lang laten koken).
  2. Verhit de olijfolie in de anti-aanbaklaag pan en voeg de uitjes toe.Bak de uitjes totdat ze gaar zijn.Doe de zout,peper,gemalenpeper en de peperpuree bij en roer ze goed door elkaar en bak de mengsel nog even 1-2 min.
  3. Knijp de spinazie tussen je handen tot ze niet meer zo waterig meer te zijn en voeg de spinazie vervolgens toe aan de uien mengsel.Roer het goed door elkaar en laat de mengsel aan de kant goed afkoelen.Voeg als laatste nog de kaas bij, de mengsel nog even roeren en proeven of er voldoende zout in zit.
  4. Maak tussendoor het deeg.Schenk het water in de broodmachine,doe de bloem erin,voeg de gist en de zout toe.Kies de functie voor het deeg.Laat het deeg half uur rusten.Of doe het deeg zelf.Doe de bloem in een kom,meng de gist en de zout erdoor.Maak in het
    midden een kuiltje en schenk het water erin.Meng alles tot een zacht/spoel deeg en laat het half uur rijzen.
  5. Bestrooi het werkvlak met bloem en kneed het deeg nog even.Verdeel het deeg in 13-15 stukken en vorm ze tot mooie bolletjes.
  6. Rol de bolletjes een voor een uit met wat extra bloem tot ongeveer 15-20 of 25 cm ronde lapjes.Vul ze half goed in met afgekoelde vulling en klap het gevulde lapje met andere lege helft dicht.Druk de zij kantjes met de onder kant van een vork nog extra goed dicht(zie de foto).
  7. Ga zo door totdat je met bolletjes klaar bent.Ik bak het meestal gelijk en ga ik verder met uitrollen of heb ik hulp van mijn man.Het is wel extra eenvoudig als u met z'n tweeën werkt.
  8. Verwarm tussendoor de pan.
  9. Bestrijk beide kanten van elke dicht geplakte lapje met zonnebloemolie en bak het af in de pan.Wat ik zelf altijd doe,is met olie bestreken kant in de pan leggen,daarna de andere kant in de pan, tijdens het bakken, met olie bestrijken en vervolgens gewoon twee kanten gelijk afbakken.Eet smakelijk

-------------------------------------------------------

13-15 tane gozleme icin

Malzemeler:

  • 800 gram ispanak,temizlenmis,yikanmis(ben kucuk yaprakli hollanda ispanagi kullandim)
  • 4 tane kuru sogan,soyulmus ve dogranmis
  • 100-150 gram boreklik peynir,ufalanmis(arzuya gore)
  • tuz,karabiber
  • pulbiber
  • 1 yk bibersalcasi
  • 5 yk zeytinyagi

Hamur icin:

  • 500 gram un
  • 250-300 ml ilik su
  • 7 gram kuru maya
  • tuz

Extra gereken:

  • pizza tenceresi veya buyukce teflon tava
  • cicekyagi
  • oklava
  • un
  • mutfak fircasi

Yapilisi:

  1. Ispanaklari haslayin ve suzgece alin(fazla haslamayin).
  2. Soganlari zeytinyagda pisene dek soteleyin.Tuz,karabiber,pulbiber ve salcayi ekleyin ve iyice karistirin.1-2 dakika daha soganlari sotelemeye devam edin.
  3. Ispanaklari avcunuzun arasinda fazlaca suyunu akitin ve ispanagi sogan karisimina ekleyin.Karisimi iyice karistirin ve sogumaya birakin.Son olarak ic malzemeye peyniri ekleyin karistirin ve tuzunu kontrol edin.
  4. Hamuru ben makinede yaptim.Suyu ekmek makinesine alin daha sonra unu,tuz ve maya olarak una ekleyin.Hamur yap diye ayarlayip makineyi calistirin.Hamuru yarim saat dinlendirin.Hamuru isterseniz kendiniz yapin.Bir kapta unu,tuz ve mayayi karistirin ortasini cukur yapin ve yavas yavas suyu ekleyip yumusak/ele yapismicak bir hamur yogurun.Hamuru yine yarim saat bekletin.
  5. Calisma masaniza un serpin ve hamuru bu yuzeyde bir sure daha yogurun.Daha sonra hamuru 13-15 tane bezeye ayirin ve elinizde yuvarlayarak top haline getirin.
  6. Bezeleri teker teker biraz unla acmaya baslayin.15-20 veya 25 capinda yuvarlak acin.Acilan hamurun yarisina ic malzeme yayin ve daha sonra diger bos yariyi uzerine kapatin.Bir catalin alt kismini kullanarak kenarlari iyice yapistirin/kapatin(fotografta goruldugu gibi).
  7. Bu sekilde bezeler bitene dek devam edin.Ben hazirladigim boregi once pisiririm ve o piserken diger bezeyi acarim.Bazende sagolsun esim yardim eder.Iki kisi yaparsaniz daha kolay gelebilir.
  8. Pizza tenceresini isitin.
  9. Goezlemelerin iki yonune sivi yag surun ve pisirin.Kendim once tek yonune yag suruyorum ve bu yonu once tencereye yerlestiriyorum.Daha sonrada gozlemenin yaglanmamis yonunu /uzerine yag suruyorum.Bu sekilde iki yonunu pisiriyorum.Afiyet olsun

4 opmerkingen:

Halenze zei

canımmm bulaşıkalrı yıka yıka bitmiyo anacım amma batırmışız evi:) bi el atıver hayatımm:)

kız ne güzel şeyler yapmış koymuşsun. prensesine bayıldım . Allah uzun ömürler versin hepiciğinize. çok öpüyorum ellerine sağlık gene gel arayı açma ben diyetteyim . site gezince sapıtıyorum :)

inci zei

canımmm,nihayet sana ulaşabildim:))şükür kavuşturana...hemen gidip seni linklerime kaydedeceğiM:))ben yanlış adresle giriş yapmaya çalışmışım galiba:((çocukları öperim,kendine dikkat et canımcım...

egeli zei

doğru diyorsun Emelcim gerçekten başka işleri kalmamış bunların,çok sıkılıyorum vallahi çok...ne yapacağımı şaşırdım,başka blog açayım diyorum ama bir umut bekliyorum açılır diye....bilemiyorum ne yapayım.
senin blogun sorunsuz açılıyormu yurtdışında.çünkü benim bir fransız blog arkadaşım var ,gözleme tarifi istiyordu ne zamandır.ama ben göz kararı yaptığım için tam ölçü veremedim,senin tarifin harika,seninkini terçüme edebilirmiyim arkadaşa,ve senin blogunu vereyim link olarak resimlerine bakarak yapar,fransadan senin sitene sorunsuz girebilirmi açaba,yasak oralara gelmedi geçe ama yinede bi sorayım dedim canım sana....bana bir an evvel cevap yazarsan sevinirim canım,ayıp oldu kadına ne zamandır veremedim tarifi....öptüm canım....hepinizi çok özledim....

Anoniem zei

ellerine saglik

Canim nasilsin? Icli köfte gözleme nefis gözüküyor afiyet olsun cocuklari ve seni cok öpüyorum kendinize iyi bakin sevgiler